|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| O-snakmenu |
|
|
|
Velkommen til O-snak !
På denne side skrives der om alt muligt, altså ikke kun orientering.
Er dit indlæg af mere saglig karakter opfordres du til at skrive dit indlæg på Forumet.
Skriv et indlæg
Mener du, at der er et indlæg som burde fjernes? Send en mail til - skriv hvilket indlæg det drejer sig om (dato og tid for indlægget) samt en grund til hvorfor du mener at indlægget skal fjernes.
|
|
|
Orienteering, map, compass, running, outdoor, fitness, cross-country skiing, mountainbike, mtb, orientering, kort, kompas, løb
|
|
|
|
| O-snakken |
|
|
|
De seneste 4 indlæg, i omvendt kronologisk rækkefølge: Filtreret til 'Kontingent' (4 indlæg) | Navn: pj | Tid: 26.02.2008 16:46 |
Det er jo tidens trend, og det er jo en mulighed vi kan udnytte forretningsmaessigt til mer-omsaetning: hvis der er mennesker der vil betale prisen for at loebe eller cykle klubfri orientering, saa giv dem da gode muligheder for det, uden vi skal paadutte dem et medlemsskab og hvad der dertil kommer. | | Navn: THN | Tid: 26.02.2008 15:16 |
...eller märkevarer (uden at jeg skal gå videre ind i Peters akademiske prisargumentation). | | Navn: Peter P. | Tid: 26.02.2008 14:17 |
Interessant og forvrøvlet på samme tid.
Om et kontingent (eller noget som helst andet) er billigt eller dyrt kan vel i prinippet vurderes ud fra to parametre: 1. Markedsbetragtning: Hvad gider folk betale: Ud fra den betragtning er fitnesskæder meget billige - de har ihvertfald mange kunder 2. Omkostningsbetragtning: Hvad koster det at drive biksen (faste og variable udgifter, afskrivning af investering, krav til profit, nettoeffekt af diverse tilskud, og prissammensætning - fast/variabel m.v.): Ud fra den betragtning tror jeg ikke fitnesskæder er dyrere end f.eks. en orienteringsklub. I Fitnesskæaden er initial-omkostningen ved medlemsskab høj, mens den marginale aktivitetsbestemte omkostning er lav. Ved o-løb er forholdet omvendt.
Man kan altså godt konkludere, at det koster færre penge at løbe o-løb (iøvrigt ikke sandt), men at konstatere, at det er billigere giver ingen mening. Derfor kan man heller ikke konkludere, at der er plads til at gøre det \"dyrere\". Og hvis man endda går så langt som til at tro, at jo \"dyrere\" det er jo flere kunder har man - så er man ud fra en priselasticitetsbetragtning inde på et meget interessant felt - som dog primært eksisterer som teoretiske betragtninger (samt under den irske hungersnød).....
Peter P. | | Navn: moe szyslak | Tid: 26.02.2008 13:46 |
http://www.dif.dk/OmDIF/Forside/Nyheder/2008/02/20080226_kontigent_tema.aspx
Ganske interessant tese, DIF har fundet frem til. Og det synes mig, at der er noget, jeg har hørt før i vores rækker... |
|
Skriv et indlæg Vis alle (uden filter)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|