Indhold

Forsiden
Forumet
O-snak
Software
Træningsdagbog

Om Orientering.dk
Kontakt os
O-snakmenu

Velkommen til O-snak !

På denne side skrives der om alt muligt, altså ikke kun orientering.
Er dit indlæg af mere saglig karakter opfordres du til at skrive dit indlæg på Forumet.

Skriv et indlæg

Søg i O-snak:



Mener du, at der er et indlæg som burde fjernes? Send en mail til
- skriv hvilket indlæg det drejer sig om (dato og tid for indlægget) samt en grund til hvorfor du mener at indlægget skal fjernes.




Orienteering, map, compass, running, outdoor, fitness, cross-country skiing, mountainbike, mtb, orientering, kort, kompas, løb
O-snakken
 

 Skriv et indlæg


 Felter mærket med * skal angives.

Emne: * 
Besked: * 

  vis indlæg formatteret   |  (brug [] i stedet for <> til at formattere med HTML)

Du svarer på:
250 timer på årsplan er altså ikke ret meget, når man taler om informationsarbejde og udarbejdelse af pressemeddelelser. For det første kræver det, at man er tilstede til begivenheden og det i sig selv kan jo sommetider være en langstrakt affære på 4-6 timer. Dertil kommer transporttiden frem og tilbage, som også honoreres. Så skal historierne skrives og det er heller ikke noget, man bare gør selv om man er en rutineret skriver. Skal jeg skrive en længere reportage fra et stævne, så skal jeg mindst bruge halvanden time på det, hvis det skal gøres i en vis kvalitet. I foråret var jeg med landsholdet i Estland til EM. Og selv om det stævne var lidt specielt (holdet boede lige ved siden af stævnepladsen de sidste to dage...), så var mit tidsforbrug i den uge på omkring 45 timer på de seks konkurrencedage på at se løbene, interviews, skrivning og transport. Jeg har flere gange - og det er Generalen også vidende om - foreslået, at DOF opretter en halvtidsstilling som kommunikationsmedarbejder. Vedkommende får så ansvaret for at lave O-Posten, rejser med landsholdet til World Cup og internationale mesterskaber og generelt varetager al kommunikation med pressen,herunder at fodre dem med gode ideer til historier om sporten - ikke nødvendigvis på eliteplan men også på breddeplan. Hvis der er tid til det i stillingsbeskrivelsen, bør en kommunikationsmedarbejder også bruge tid på at holde kurser for klubberne, så de selv kan blive bedre til at skrive pressemeddelelser og på den måde få de lokale medier til at interessere sig for sporten. For mig at se vil det være en aldeles fornuftig investering fra DOFs side, da mere omtale giver større opmærksomhed, flere medlemmer og - måske - flere virksomheder, der vil smide penge i forbundets slunkne kasse!

Dit navn/alias: * 
Din e-mailadresse:  

Bemærk venligst, at alle indlæg logges, hvilket vil sige at webmaster ved hvem du er, selvom du vælger at optræde anonymt.

For at beskytte mod misbrug af denne side til f.eks SPAM er det nødvendigt at indtaste følgende kodeord præcist nedenfor: cadmottoll

Brug o-snakken med omtanke! Du opfordres selvfølgelig til at stå ved din mening ved at bruge dit rigtige navn når du skriver indlæg, men det er også tilladt at ytre sig uden at andre ved hvem man er. Her gælder de nomale regler for pli, for eksempel ingen ubegrundede personangreb. Indlæg skrevet i reklameøjemed toleres heller ikke. Læs i øvrigt vore Policy.