Indhold

Forsiden
Forumet
O-snak
Software
Træningsdagbog

Om Orientering.dk
Kontakt os
O-snakmenu

Velkommen til O-snak !

På denne side skrives der om alt muligt, altså ikke kun orientering.
Er dit indlæg af mere saglig karakter opfordres du til at skrive dit indlæg på Forumet.

Skriv et indlæg

Søg i O-snak:



Mener du, at der er et indlæg som burde fjernes? Send en mail til
- skriv hvilket indlæg det drejer sig om (dato og tid for indlægget) samt en grund til hvorfor du mener at indlægget skal fjernes.




Orienteering, map, compass, running, outdoor, fitness, cross-country skiing, mountainbike, mtb, orientering, kort, kompas, løb
O-snakken
 

 Skriv et indlæg


 Felter mærket med * skal angives.

Emne: * 
Besked: * 

  vis indlæg formatteret   |  (brug [] i stedet for <> til at formattere med HTML)

Du svarer på:
Til o-snak
Så er det endelige koncept til årets Midgårdsorm klart – og lagt ind på Faaborg OKs hjemmeside. Der er lige lidt arbejde med at få det oprettet rigtigt i o-service, så at man kan tilmelde sig – men nu kan man da se Indbydelsen.
Jeg har lige nedenfor hevet et par ting ud fra indbydelsen og kommenteret forløbet – og vil opfordre til at man lige (nær-læser) hele forslaget på vores hjemmeside, før man kaster sig ud i kommentarerne!!

Midgårdsormen 2012, Faaborg OK-tilbuddet, pr juni 2012

Faaborg OK siger tak for de mange tilbagemeldinger og kommentarer der kom til vores udkast til et nyt/tilrettet koncept for Midgårdsormen. Der kom både konstruktive, kritiske og skeptiske kommentarer og/eller forslag, men generelt var der en positiv holdning til ”at få skabt mere liv” omkring hele stafetten.
Vi har nu læst og drøftet alle de skriftlige (og nogle få mundtlige) kommentarer og har lavet indbydelsen, og som man vil kunne se der, har vi holdt fast ved den oprindelige ide, men både tilpasset og ændret den flere steder efter gode forslag – og bemærk, at der reelt er tale om en udbygning af de sidste års koncept!!

Årets Midgårdsorm er således en 10-turs stafet (Thor) med frit valg mellem 3 banelængder (A-B-C) på de 9 gaflede ture med svær orientering og 1 ugaflet mellemsvær tur. Dertil en 4-turs stafet (Tjalfe) for ungdomsløbere med frit valg mellem 3 baner (D-mellemsvær, E-let og F-begynder), som alle er ugaflede.

Nedenfor er der lidt uddybende bemærkninger og forklaringer – og det er langt mindre kompliceret end det kan se ud til, da alene tilmeldte løberes køn og alder afgør hvilken bane (A,B eller C) der skal løbes. At man (løbstilmelderen?) så skal vælge hvilken tur/hvor langt/hvornår man skal løbe, bliver en del af ”taktikken”!!

Thor
Der er 3 natbaner med (næsten) samlet start og neutralisering indtil kl 08,00. Kl 08,00 er der jagtstart i forhold til samlet løbstid på natbanerne, dog sådan at alle hold der er mere end 30 min efter det førende hold sendes i efterstart kl 08,30. Der er til dagsløbene varierende længder på både A-B-C, så at A-banerne fx varierer mellem 9-6,5 og 5,5 km. 10.turen findes kun som A-bane, men i den korte (5,5 km) version, så at alle hold (A-B-C) løber samme længde.
Der er meget få begrænsninger, og de fleste er aldersrelaterede. A-banerne er fri (H 17-49 skal dog løbe den), B-banerne er for H 16, H 50-64 og D 17-44 og C-banerne for H 65- (evt H 14)og D 16, D 45-. Den mellemsvære bane må kun løbes af D/H 14, H 70 eller D 55. Der skal være mindst 2 dame-(eller pige-)løbere på hvert hold. En H 16 eller D 20-løber (og for den sags skyld H 65 eller D 45)må fx gerne løbe en A-bane.
Alle natløbere må også gerne løbe en dagtur, så at man kun behøver 7 løbere til et hold.
Vi mener således, at alle landets klubber burde kunne stille minimum 1-2 hold, og selvfølgelig vil det være relativt uforudsigeligt, hvor det bedst vil kunne betale sig at bruge klubbens bedste løbere – men man behøver altså ikke at have en hverken A- eller B-løber.
Hold sammensat fra flere klubber (uden divisions-samarbejde) må stille op ufk.

Thor Elite
Hold der løber mindst 8 ture i ”bedste kategori”, dvs A for herre-løbere og B for dame-løbere, deltager i en ”konkurrence i konkurrencen” med egne præmier. Da 10.turen pr definition jo er en A-bane, bane 7 er ugaflet, og natløbere også må løbe en dagtur, kræver det således til bane 1-3, 4-6 og 8-9 ”minimum” fx 4 H21 og 1 D21 – hvis man har en pige-/dameløber på bane 7. Man kan fx også stille et rent damehold. Der må således højst være 1 herre-løber der løber B-bane eller 1 dameløber der løber C-bane.
Vi håber mange ”eliteklubber” vil tage handsken op!!

Tjalfe
Holdene kan sammensættes frit af 4 begynderbaner, 4 lette eller 4 mellemsvære baner, hvor alderen er afgørende. Ønskes det, at en fx D/H 12 skal løbe en begynderbane, deltager holdet ufk.
Vi vil via facebook oprette en mulighed for at man kan ”finde sig et hold”, dvs har en klub ”kun” 2 (D/H 10-14) – eller 6, kan man evt danne hold med løbere fra andre klubber, og deltage ufk.

Dit navn/alias: * 
Din e-mailadresse:  

Bemærk venligst, at alle indlæg logges, hvilket vil sige at webmaster ved hvem du er, selvom du vælger at optræde anonymt.

For at beskytte mod misbrug af denne side til f.eks SPAM er det nødvendigt at indtaste følgende kodeord præcist nedenfor: gicufafero

Brug o-snakken med omtanke! Du opfordres selvfølgelig til at stå ved din mening ved at bruge dit rigtige navn når du skriver indlæg, men det er også tilladt at ytre sig uden at andre ved hvem man er. Her gælder de nomale regler for pli, for eksempel ingen ubegrundede personangreb. Indlæg skrevet i reklameøjemed toleres heller ikke. Læs i øvrigt vore Policy.