|
|
|
|
| O-snakmenu |
|
|
|
Velkommen til O-snak !
På denne side skrives der om alt muligt, altså ikke kun orientering.
Er dit indlæg af mere saglig karakter opfordres du til at skrive dit indlæg på Forumet.
Skriv et indlæg
Mener du, at der er et indlæg som burde fjernes? Send en mail til - skriv hvilket indlæg det drejer sig om (dato og tid for indlægget) samt en grund til hvorfor du mener at indlægget skal fjernes.
|
|
|
Orienteering, map, compass, running, outdoor, fitness, cross-country skiing, mountainbike, mtb, orientering, kort, kompas, løb
|
|
|
|
| O-snakken |
|
|
|
De seneste 8 indlæg, i omvendt kronologisk rækkefølge: Filtreret til 'Afvikling af divisionsmatcher' (8 indlæg) | Navn: | Tid: 29.09.2008 21:16 |
Var de divisionsmatcher på samme tid eller efterfulgt af hinanden så der kom løbere ind fra tre forskellige matcher på samme tid?
Rasmus | | Navn: | Tid: 29.09.2008 16:39 |
Et lille indspark til debatten om afvikling af divisionsmatcher:
I Ballerup har vi flere gange afviklet 3 divisionsmatcher samt åbne baner på én PC (+ en til indtastning af åbne baner) hvor løberne kommer ind samtidig i flere matcher. Det største problem var da nogen havde fået slettet alle matcherne i divisionsmatch-programmet - men det var genoprettet på 10 minutter midt under 2. match hvorefter det hele bare kørte. På den måde slipper man for at skulle holde styr på,. om løberne er kommet ind i den rigtige kø.
Stiuationen med briknumrene lyder til gengæld meget uheldig og kan nok give enhver beregningschef sved på panden... | | Navn: cms | Tid: 29.09.2008 16:15 |
Det er næppe realistisk at starte forfra med en ny programpakke.
Løsningen er snarere at der på IOF-plan vedtages fælles standarder for dataudveksling (hvis det ikke allerede er sket!?), og de kommercielle programleverandører tvinges til at benyttes disse.
Det gælder både for hardware (brikker/aflæserenheder etc, og software. Dermed kan vi her i Danmark selv arbejde på et program til vores divisionsmatcher.
| | Navn: fab | Tid: 29.09.2008 14:32 |
Ville det være en ide at lave en Open Source version af løbsprogrammet? Muligvis med PlugIn? Alle bruger det tilsyneladende og alle har deres hyr med det. Og skal vel ikke være så svært at komme i mål til et o-løb. Men man skal nok prøve at sidde i målvogns-fighten for at forstå, at der er alle slags problemer og ikke alt kan løses på dagen. | | Navn: | Tid: 29.09.2008 10:50 |
http://www.orientering.dk/fif/index.asp?goto=http%3A//www.orientering.dk/fif/loeb/divmatch20080928/%3Fcnt%3Dno Resultaterne kan findes her, hvis man er interesseret. | | Navn: | Tid: 29.09.2008 10:44 |
Først og fremmest vil jeg sige, at jeg sad i beregningen, og derfor vil jeg ikke kommentere noget på startpersonale kritikken, men vil koncentrere mig omkring resultaterne. Resultaterne har nu været tilgængelige i ca 14timer, så det med at de først kan ses efter indtil flere dage efter arrangementet, er ikke korrekt. Desuden havde vi et problem med OK 73\'s brikker der havde et andet nummer registreret i brikken, end det der var på klistermærket, dette skabte meget stres, da vi lige pludseligt havde 30 løbere i mål, som havde anden brik end den, de var tilmeldt med.
For folk der ikke var til løbet, må det nævnes, at det var 3 op/nedryknings matcher. Dette skaber nogen tekniske problemer, da divisionsmatch programmet ikke kan håndtere dette. Det betød at vi var nødt til i beregningen at skille dem op til 3 individuelle løb, med 3 individuelle resultater. Derfor var vi nødt til at have 3 aflæsningsenheder. Der var sat skilte ud med hvilken klub der skulle stemple hvor, men rigtig, rigtig mange stemplede ikke rigtigt ud!
Dette gjorde at vi ikke fik udstemplingen ind i den rigtige udstemplingsliste. Efterfølgende skulle vi rykke hver løber manuelt over i den rigtige liste, hvilket tager lang tid. Og det var ikke et enkelt tilfælde, selvom vi prøvede at få folk til at stemple ud i den rigtige havde vi flere end 50 der stemplede ud forkert og langt, langt flere der stemplede ud forkert, som vi så måtte bede om at stemple ud det rigtige sted.
Jeg synes vi gjorde, hvad vi kunne for, at få folk til at temple ud rigtigt, men det fungerede tydeligvis ikke. Så hvis man skal lave en \"mange-klubs\" match fremover tror jeg man skal finde et andet system. Os i FiF vil meget gerne høre nogen forslag til dette problem.
Vi havde desuden problemer med at kun 1 af vores 2 printere ikke duede, og dette er selvfølgelig en fejl fra vores side, men vi fik hurtigt en stræktidsprinter frem, som klarede arbejdet printeren skulle klare.
Rasmus Folino Nielsen FiF Hillerød Orientering | | Navn: | Tid: 28.09.2008 16:03 |
Jeg undrede mig også. Jeg løb let bane, og spurgte direkte om jeg ikke måtte kigge på kortet i sidste boks, men fik nej. Jeg måtte ikke kigge før start. Her opdagede jeg til min overraskelse at jeg havde fået 1 kort uden poster...åh ruten var indtegnet med lilla. Ikke en ide til efterfølgelse. Det var ultra svært at se. | | Navn: Fargrib | Tid: 28.09.2008 15:22 |
For anden gang i år har jeg oplevet, at startpersonalet ikke har ordentligt styr på reglementet. Det er ikke kun begynderbanen, men også de lette baner, der HAR RET TIL at få kortet 2 minutter før start - og har ret til instruktion. I dag var begrundelsen, at dommeren havde dikteret det. Dommeren har ingen pligt til at agere - kun til at reagere. Det kan derfor undre, at en arrangerende klub vælger at lytte til modstrid med reglementet herfra. Topmålet var, da dagens starter foreslår en forvirret 10-11 årig pige (fra en konkurerende klub), at hun lige kunne se kortet efter start og se om hun havde brug for instruktion. Det er en direkte opfordring til at modtage hjælp i skoven - hvilket normalt burde føre til en diskvalifikation af den pågældende. At der endnu en gang er tekniske problemer med resultatet, gør det ikke mere underholdende at løbe i skoven - det er en ret flad fornemmelse først at få matchresultatet flere dage efter |
|
Skriv et indlæg Vis alle (uden filter)
|
|
|
|
|
|
|