|
 |
 |
Orienteering, map, compass, running, outdoor, fitness, cross-country skiing, mountainbike, mtb, orientering, kort, kompas, løb
|
 |
 |
 |
 | Forum |
|
 |
 |
DOF's udviklingsgruppe | Preben Schmidt | 2004-03-19 12:16:17 |
| Vil du være med? HB er tæt på at have udviklingsgruppen endelig klar. Navnene kommer på nettet, når alle har givet endeligt og bindende tilsagn. Til 1. samling den 29. marts 2004 har udviklingsgruppen fået hjemmearbejde. Det lyser sådan: "Stikord Vi har sammenstillet en række stikord, • Stævner & træf • Mesterskaber & divisionsturneringen • Arrangementer & materiel • Fast ejendom & lokaler • O-service & løbs IT • Voksne & klubber • Bredde & familier • Rekruttering & fastholdelse • Børn & unge • Lejre & kurser • Skoler & fritidsordninger • Kraftcentre & talentkraftcentre • Elite & Team Danmark • Træning & o-teknik • MTB & Adventure • Motion & folkesundhed • Korttegning & salg • Økonomi & sponsorer • Skov & friluftsliv • PR & kommunikation • Hjemmesider & blade • Uddannelse & opdatering • Håndbøger & web-databaser • Udvikling & rådgivning • Administration & service • Love, regler & vedtagelser • Myndigheder & skovorganisationer • DIF & Friluftsrådet • IOF & NORD • Det vi har overset… Prøv hjemmefra at overveje, om der efter din mening mangler noget væsentligt? Vælg derefter 5 områder som du vil sætte ord, ideer, erfaringer, billeder eller synspunkter på. Gerne subjektive, men også gerne underbyggede med fakta – eller ideer til hvordan vi fremskaffer fakta. Du har max. 10 min. til din præsentation af dig selv og de valgte stikord." Du kan jo også stille dig selv opgaven, men du må max. bruge 100 ord til hvert emne du sætter ord på. Kom bare frem vi skal have ikke bare brainstorming, men brainorkaning. Husk tanker er TAX FREE, altså fritaget for løbsafgift.... |
Skriv et indlæg |
Du svarer på indlæg fra Mads Ingvardsen (2004-06-22 10:40:19)
" Takker for rosen ! Fint med et godt spark i denne debat ! De konkrete forslag som CB efterlyser er der mange af, hvilket de efterfølgende indlæg viser med tydelighed. Jeg kunne godt forestille mig at vi med formålsparagraffen i hånden kunne lave et projektforum medio august, hvor vi samlede alle dem der følger denne interesse for ungdommen, og udarbejder et konkret forslag til handling (JS-NUtænkning er vel en god overskrift). Dette forslag vil jeg med glæde fremlægge og tilbyde til HB/ klubberne på rep.møde i efteråret. Det kræver blot at folk er villige til at bruge tid på dette og jeg har to forslag, hvoraf 1 er porcheløsningen og 2 er skodaløsningen, men begge kan meget vel være brugbare. 1) Vi afsætter en mødedato, hvor intersserede (JKI, LVJ, Carsten D, Cb, JS og jeg selv...med flere), udarbejder et konstruktivt oplæg til hvorledes dette kan sparkes igang. 2) Vi kører det over mail/ dette forum og forsøger at give vores bud på fremtiden. - det er vigtigt vi i denne proces får inddraget ressourcepersoner, der har erfaringer med organiseringen af ungdommen.( JKI fra Holstebro-Bornholmtiden / Betty Folino etc.) Det skal være et højtflyvende projekt, hvor tankerne får frit spil, og fokus er formålspargrafferne og forbundets udvikling. Jeg har ikke den færdige løsning, men ser blot et fremtidigt problem i krystalkuglen. Dette fornemmer jeg flere er enige med mig i, hvorfor en NUtænkning med handlingsperspektiv ikke bare er relevant, men også meget nødvendig såfremt vi skal have elite, bredde og stævner i 2025. Vi skal arbejde med ungdommen på flere planer: På talentudviklingssiden, hvor vi sørger for at give de talenter vi har mulighed for udvikling. Talenter i en organisation findes i mange afskygninger og med mange forskellige kompetancer ex: - udvikling af eliten - udvikling af leder ( for bredde og elite) - udvikling af kortfolk - udvikling af personlige coaches - mm Vi skal ikke spille på en enstrenget violin og kun se på eliten, men det er nødvendigt at vi holder fokus bredt, da vi er enige om at eliten vokser ud af bredden. Hvem skal lave stævner til eliten, hvis bredden ikke findes ? Det helt centrale for mig at se er at vi holder fokus på formålspragraffen og på " hvad er incitamentet for den enkelte person (frivillig eller professionel) til at gå ind i elite- , forbunds- eller klub- arbejdet". Hvad det sidste angår, så tror jeg at det vigtigste er at den enkelte ser udvikling, såvel i kulturen, som personligt. Det er et vilkår vi står overfor hos ungdommen. Med håb om en saftig, sober og nuanceret debat ! Mads Ingvardsen " AnnullerIndlæg |
|
 |
|
|
 |
 |
 |