Her diskuteres orientering, på både godt og ondt. Alle indlæg har noget med orientering at gøre.
Indlæg uden orienterings-tilknytning er du velkommen at skrive under O-snak.
Mener du, at der er et indlæg som burde fjernes? Send en mail til - skriv hvilket indlæg det drejer sig om (dato og tid for indlægget) samt en grund til hvorfor du mener at indlægget skal fjernes.
jeg har en garmin etrex 20 outdoor gps og i den kan man indsætte koordinater som f.eks: 55*13''26.2" N 09*25''46.9" E, MEN jeg har fået et kort til orienteringsløb hvor der også er gps koordinater på kortet, men de er meget anderledes. F.eks: 5325038-6119827 og jeg ville så høre om der var nogen der vidste hvad forskellen er, hvis der da er en forskel, og om man stadigvæk bare kan smide dem i gps''en?
Du svarer på indlæg fra Claus Hallingdal Bloch (2012-11-27 23:48:04)
"Hej Nicolai. Koordinaterne på kortet er i formatet UTM, hvor vi i DK bortset fra Bornholm (og hvis det skal være rigtigt, også den østlige del af Sjælland) bruger projektion EUREF89 zone 32. Koordinaterne til din Garmin er i formatet grader. Jeg ved ikke om din GPS kan tage UTM koordinater, men det burde den... :-)"
Hej Nicolai. Koordinaterne på kortet er i formatet UTM, hvor vi i DK bortset fra Bornholm (og hvis det skal være rigtigt, også den østlige del af Sjælland) bruger projektion EUREF89 zone 32. Koordinaterne til din Garmin er i formatet grader. Jeg ved ikke om din GPS kan tage UTM koordinater, men det burde den... :-)