Her diskuteres orientering, på både godt og ondt. Alle indlæg har noget med orientering at gøre.
Indlæg uden orienterings-tilknytning er du velkommen at skrive under O-snak.
Mener du, at der er et indlæg som burde fjernes? Send en mail til - skriv hvilket indlæg det drejer sig om (dato og tid for indlægget) samt en grund til hvorfor du mener at indlægget skal fjernes.
Har i nogle gode ideer til orienteringstræning uden kort? Jeg skal på ferie, hvor stedet jeg skal hen faktisk har meget skov og natur, men desværre kan jeg ikke finde noget kort...
Prøv at lave et skitsekort ud fra hukommelsen, når du har løbet en tur. Undervejs på ruten prøver du at huske de terrængenstande, du selv ville bruge, hvis du skulle løbe med kort. Hvis I er et par stykker, ville det være oplagt at forsøge at løbe på hinandens skitsekort. Men derudover må der da findes et eller andet kortmateriale, f.eks. et 1: 50 000-kort som man sagtens kan trænes på?"
Prøv at lave et skitsekort ud fra hukommelsen, når du har løbet en tur. Undervejs på ruten prøver du at huske de terrængenstande, du selv ville bruge, hvis du skulle løbe med kort. Hvis I er et par stykker, ville det være oplagt at forsøge at løbe på hinandens skitsekort. Men derudover må der da findes et eller andet kortmateriale, f.eks. et 1: 50 000-kort som man sagtens kan trænes på?