|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Orienteering, map, compass, running, outdoor, fitness, cross-country skiing, mountainbike, mtb, orientering, kort, kompas, løb
|
|
|
|
| Forum |
|
|
|
Startafgifter | Tage V. Andersen | 2006-03-09 10:42:39 |
| Det er, som det bl.a.fremgår af O-snak den 8.-9. 3. 2006, en udbredt forestilling blandt mange O-løbere, at hvis bare startafgifterne på de enkelte løb blev sat ned, så ville der også komme flere O-løbere i skoven. Det kan jeg dokumentere ikke er tilfældet. Bare ikke i detaljer på nuværende tidspunkt. I julen lavede jeg en - synes jeg selv - ret dybtgående analyse af Østkredsens o-løberes deltagelse i O-løb i hele 2005 og sammenholdt det med startafgifternes størrelse for at undersøge ovennævnte påstand. Undersøgelsen viser ret klart, at det ikke er startafgifternes størrelse der er afgørende for deltagerantallet ved O-løb. Mit problem er blot, at jeg mangler en sidste afpudsning før analysen er forståelig for andre ved en offentliggørelse. Og lige nu har jeg som stævneleder ved Spring Cup temmelig meget andet at se til. Men jeg vil vende tilbage om undersøgelsen i april, når Spring Cup forhåbentlig er godt overstået. Tage V. Andersen OK Øst |
Skriv et indlæg |
Du svarer på indlæg fra Thomas Højsgaard (2006-03-09 11:40:56)
" Det bliver spändende at se. Håber inderligt at det er en mer nyanceret analyse end en sammenligning af antal deltagere og startafgiften. En sådan analyse ville savne at tage höjde for hvad konkurrencen har at tilbyde iövrigt, bla.a. i form af valg af skov, årstid(vejr), konkurrencen(andre deltagere) med meget mere. Men först; Held og lykke med Spring Cup. " AnnullerIndlæg |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|