|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Orienteering, map, compass, running, outdoor, fitness, cross-country skiing, mountainbike, mtb, orientering, kort, kompas, løb
|
|
|
|
| Forum |
|
|
|
Startafgifter | Tage V. Andersen | 2006-03-09 10:42:39 |
| Det er, som det bl.a.fremgår af O-snak den 8.-9. 3. 2006, en udbredt forestilling blandt mange O-løbere, at hvis bare startafgifterne på de enkelte løb blev sat ned, så ville der også komme flere O-løbere i skoven. Det kan jeg dokumentere ikke er tilfældet. Bare ikke i detaljer på nuværende tidspunkt. I julen lavede jeg en - synes jeg selv - ret dybtgående analyse af Østkredsens o-løberes deltagelse i O-løb i hele 2005 og sammenholdt det med startafgifternes størrelse for at undersøge ovennævnte påstand. Undersøgelsen viser ret klart, at det ikke er startafgifternes størrelse der er afgørende for deltagerantallet ved O-løb. Mit problem er blot, at jeg mangler en sidste afpudsning før analysen er forståelig for andre ved en offentliggørelse. Og lige nu har jeg som stævneleder ved Spring Cup temmelig meget andet at se til. Men jeg vil vende tilbage om undersøgelsen i april, når Spring Cup forhåbentlig er godt overstået. Tage V. Andersen OK Øst |
Skriv et indlæg |
Du svarer på indlæg fra Per Eg Pedersen (2007-04-03 21:03:23)
" DM Sprint er overstået, et synes vi selv vellykket arrangement, hvilket vi da også har fået mange positive tilkendegivelser fra andre på - tak for det. Vort formål med at arrangere løbet var primært, at vi gerne ville sætte vort præg på hvordan disciplinen sprint skal udvikle sig i Danmark. Det drejer sig f.eks. om terrænvalg, publikumsvenlighed og ikke mindst niveau på startafgiften. Vi valgte at sætte startafgiften meget lavt ud fra flg. grunde: 1.Vi vil hellere have en masse deltagere og tjene meget lidt, frem for færre deltagere og tjene lidt mere – derfor tillader vi os at budgettere med 15-20% flere løbere end sidste år 2.Vi vil gerne have nogen flere til at prøve denne forholdsvis nye disciplin 3.Okay – vi vil også gerne provokere lidt og puste til debat om høje startafgifter Mange har spurgt om hvorledes vi kunne holde så lav en startafgift (60 for juniorer/70 for seniorer). Jeg vil derfor redegøre for budgettankerne her: Forventet/budgetteret deltagerantal: -20 år: 90 løbere (82 i 2006) 21- år: 210 løbere (174 i 2006) Faste udgifter: Leje toiletter 2 x 2 vogne – 1 ved start, 1 ved stævne-pladsen (hertil kommer toilet i klublokalet): 4.200 kr. Speakeranlæg, leje: 600 kr. Ialt: 4.800 kr. Eller pr. løber: 16 kr. Variable udgifter: -Kort: 10 kr. pr. løber Forhøjet løbsafgift DOF: 25 kr. for seniorer, 18 kr. for juniorer Medaljeafgift DOF: 7 kr. Leje af klublokale: 4 kr. pr. løber Diverse (væske, backupkort, plastlommer, kørsel, gaver m.m.):5 kr. +Faste udgifter pr. løber: 16 kr. Dette giver en startafgift på 67/60 kr. for sen./juniorer. Hertil kommer der indtægter på brikleje samt kiosk, og måske lidt på åbne baner og sponsorindtægter. Vi budgetterede herefter med et overskud til klubben på 4.000 kr. og satte startafgiften til 70/60 kr. Regnskabet er ikke afsluttet endnu, men når det er færdigt vil jeg offentliggøre det i forlængelse af ovenstående. " AnnullerIndlæg |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|