Du svarer på indlæg fra Preben Schmidt (2001-11-18 13:47:25)" Pas på formen.....(et par ord til fælles overvejelse)
Jeg tror kritik er et godt middel til at komme frem i en ny udviklingsfase, men jeg ved også, at formen og omstændighederne, hvorunder den fremføres er afgørende for udbyttet eller det modsatte.
Vi har netop i O-posten haft et tilfælde og nu er det DOFs hjemmeside, der er får det glatte lag... groft sagt med rivejern og motorsav.
Jeg taler ikke for det synspunkt, at kritik ikke kan være eller er på sin plads, men mere om form og forum.
Jeg tror ikke, vi helt har fattet, hvor stærkt udtalelser fremsat på WWW eller i O-posten virker. (ovennævnte beskrivelse af kritikken er tænkt som et lille eksempel)
Et gammel ord siger, at man skal skrive til folk, når man har noget godt at fortælle og ringe eller komme personligt, når der er noget skidt. -
Simpelthed, fordi de skrevne ord er så stærke....
Jeg er glad for, at der findes alternative hjemmesider, men vil gerne have at vi fastholder den mere kølige og velovervejede stil på DOFs hjemmeside og i O-Posten.
WWW.orientering.dk er et godt initiativ - alternativt gerne, men tænk over formen....
"Snakkehjørnet" er netop et forsøg på at "snakke på skrift". Der siges (skrives) meget vrøvl her og indlæggene bliver alt for ofte indforståede, private og uforståeligt, for os andre... men det er ok. for vi kan bare lade være at bruge tid på det...
Men lad "Forum" være det skrevne sprogs område - Et sted hvor du - med det fulde navn og klubtilhørsforhold - kommer med dine lidt mere velovervejede meninger, - dine forslag og dine ideer, og hvor du i din kritik viser at du er en medspiller mere end en modspiller, når det gælder de fælles ansvar...
Synes du at webmaster er uduelig tager du telefonen..... Måske kunne der komme noget konstruktivt ud af det, for der er sikkert en del der kan gøres bedre..... og som du kunne hjælpe med eller give ideer til løsning af.
Med O-hilsen
Preben Scmidt
OK Esbjerg "