|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Orienteering, map, compass, running, outdoor, fitness, cross-country skiing, mountainbike, mtb, orientering, kort, kompas, løb
|
|
|
|
| Forum |
|
|
|
Kvaliteten af o-løbs-arrangementer | Carsten Dahl | 2001-09-21 13:30:40 |
| Der har i år været en række uheldige A-løb, hvor kvalitetsmæssige problemer har været tæt på at overskygge det sportslige. De uheldige omstændigheder er garanteret ikke sket med arrangørernes velvilje, men hvorfor blev de ikke opdaget og rettet i tide? Hvis vi til stadighed afholder A- og B-løb med alvorlige fejl ved selve løbet (manglende væsentlige detaljer på kortene, forkerte banelængder, ikke vandfast tryk, forkert starttid o.s.v.), så vil løberne efterhånden blive væk. Det er derfor helt afgørende, at vi får styr på afholdelsen af løb - helst uden at give mere arbejde til arrangørerne, som har det rigelig hårdt i forvejen. Hvordan sikrer vi, at kvaliteten af vores løb bliver højere i fremtiden? Har du et bud? |
Skriv et indlæg |
Du svarer på indlæg fra Jan Overgaard (2001-09-24 07:37:34)
" I sit indlæg om årets arrangements mæssigt uheldigt gennemførte A-løb, efterlyser Carsten Dahl en metode til at højne den kvaliteten. I andre "brancher" benyttes bl.a. metoder som best-practice og procedure nedskrivning. Jeg har selv i år været med til at gennemføre et A2-løb (Midgårdsormen) og var noget overrasket over materialet i arrangements hånd-bogen. Denne kunne godt trænge til en overhaling. Bogens intentioner er helt klare gode, men er bestemt ikke ajourført med henblik på at der har været en kraftig udvikling bl.a. i brugen af EKT og IT. DOF afholder kurser for årets A-stævneledere og da er da en god ide, hvis man er udpeget på et så tidligt tidspunkt, men jeg er ikke bekendt med at der foretages nogen evaluering af af de afholdte stævner. En fastholden af hvad der gik godt eller skidt kunne da meget vel benyttes som tillæg til Arrangements-Håndbogen. Til sidst må jeg da håbe at hvis Carsten eller andre har kommentarer til Midgårdsormen 2001, at de kommer frem. Vi skal nemlig selv have en intern evaluering i næste uge. /Jan O " AnnullerIndlæg |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|