|
|
|
Orienteering, map, compass, running, outdoor, fitness, cross-country skiing, mountainbike, mtb, orientering, kort, kompas, løb
|
|
|
|
| Forum |
|
|
|
Kvaliteten af o-løbs-arrangementer | Carsten Dahl | 2001-09-21 13:30:40 |
| Der har i år været en række uheldige A-løb, hvor kvalitetsmæssige problemer har været tæt på at overskygge det sportslige. De uheldige omstændigheder er garanteret ikke sket med arrangørernes velvilje, men hvorfor blev de ikke opdaget og rettet i tide? Hvis vi til stadighed afholder A- og B-løb med alvorlige fejl ved selve løbet (manglende væsentlige detaljer på kortene, forkerte banelængder, ikke vandfast tryk, forkert starttid o.s.v.), så vil løberne efterhånden blive væk. Det er derfor helt afgørende, at vi får styr på afholdelsen af løb - helst uden at give mere arbejde til arrangørerne, som har det rigelig hårdt i forvejen. Hvordan sikrer vi, at kvaliteten af vores løb bliver højere i fremtiden? Har du et bud? |
Skriv et indlæg |
Du svarer på indlæg fra Anders Bøgevig (2001-09-25 11:09:32)
" Dogme-løb. Måske er det ved at være tid til at fokusere på de helt centrale ting i vores sport. Kort, baner og skov. Et godt (vandfast) kort med en god bane (trykt med vandfast tryk) og en god og krævende skov, så har vi de ingredienser der skal, til for at folk kommer. Det er for mig som om der et gået ingeniør i den og alt tænkeligt høj-teknologi skal bruges ved selv til de mindste løb. Det var faktisk befriende at løbe med kontrolkort (ja, nogle husker måske disse papir lapper med firkanter på) den anden dag ved Silkeborgs Natløb. Ingen nagende tvivl om posten-enheden nu også har registreret og om elektronikken virker. Jeg er ikke imod EKT, men jeg mener, der er vigtigere ting, der skal være på plads først. Min opfordring til løbsarrangører er derfor: giv os en god bane på et kort, der kan tåle strabadserne. Giv løberne ansvaret for at have klippene med hjem, så vil de glade o-løbere, der har fået en god oplevelse i skoven gerne bruge deres spar penge i kiosken, mens de venter på resultaterne. Og husk hvad der giver overskud ved et stævne, ikke startafgifterne, men netop kiosken! Dogme-løb, tak. " AnnullerIndlæg |
|
|
|
|
|
|
|