|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Orienteering, map, compass, running, outdoor, fitness, cross-country skiing, mountainbike, mtb, orientering, kort, kompas, løb
|
|
|
|
| Forum |
|
|
|
Kvaliteten af o-løbs-arrangementer | Carsten Dahl | 2001-09-21 13:30:40 |
| Der har i år været en række uheldige A-løb, hvor kvalitetsmæssige problemer har været tæt på at overskygge det sportslige. De uheldige omstændigheder er garanteret ikke sket med arrangørernes velvilje, men hvorfor blev de ikke opdaget og rettet i tide? Hvis vi til stadighed afholder A- og B-løb med alvorlige fejl ved selve løbet (manglende væsentlige detaljer på kortene, forkerte banelængder, ikke vandfast tryk, forkert starttid o.s.v.), så vil løberne efterhånden blive væk. Det er derfor helt afgørende, at vi får styr på afholdelsen af løb - helst uden at give mere arbejde til arrangørerne, som har det rigelig hårdt i forvejen. Hvordan sikrer vi, at kvaliteten af vores løb bliver højere i fremtiden? Har du et bud? |
Skriv et indlæg |
Du svarer på indlæg fra Gert Steffensen (2001-09-24 20:15:22)
" Som instruktør i stævneledelse og medansvarlig for afholdelsen af DOF A-stævne kursus er jeg lige så bekymret som Carsten og Jan. Herudover må jeg også erkende at jeg har lovet at gennemføre en opdatering af arrangementshåndbogen på elektronisk format. Her har det bare vist sig mere besværligt en først antaget, men der er håb forude. Jeg vil dog også påpege at en arrrangementshåndbog ikke løser problemerne idet håndbogen ikke skal være et lovskrift som skal følges slavisk, men en rækken ideer til punkter som skal overvejes. Bl.a. vil indholdet omkring EKT formentlig altid være forældet og godt for det. Umiddelbart kan det undre at vores A-stævner ikke har stævneledelser på plads 1 år før arrangementerne - ja faktisk siger reglementet at kontrollanterne skal være udpeget min. 12 måneder før og så bør ledelsen være på plads før. Jeg mener dette er et signal om problemet - vi er simpelthen ikke i teten med vores arrangementer men halser bagefter. Samtidig går snakken om løbsafgifter som skal holdes nede og herved tages chancer for at spare nogen få kroner. Gode stævner kræver forberedelse, afprøvning og træning i nye procedure og valg af sikre løsninger. EKT spare ikke tid og forenkler ikke procedurene i fasen før løbet, men det giver mulige besparelse og nye faciliteter under løbet. Jeg kan kun opfordre kommende arrangører til at deltage i kurser da det har vist sig at vi alle kan lære nye facetter af problemområderne selvom vi føle vi ved det hele. " AnnullerIndlæg |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|