Du svarer på indlæg fra Per Eg Pedersen (2002-10-22 13:54:46)"Efter at Konkurrence- og Eliteudvalget har tygget på diverse inputs har de formuleret et forslag til DM-placering, som nu skal vendes på klubledertræf i kredsene i løbet af efteråret. Forslaget blev offentliggjort d. 27/9 og kan ses på flg. adresse:
http://www.dk.orienteering.org/diverse/dmplan.html Jeg synes det er en rigtig beslutning at prøve at flytte DM nat til foråret og tilsvarende DM lang til efteråret. Med hensyn til DM lang synes jeg man skal begynde at gøre sig tanker om hvorvidt arrangementet har en fremtid. Dels p.g.a. vores skoves størrelse, dels fordi vi indfører flere og flere løb/mesterskaber, men sjældent ryger der nogen den anden vej. Et alternativ kunne være at ændre til samlet start med sløjfer, det stiller lidt mindre krav til terrænets størrelse.
Derudover synes jeg også at Lars V. er inde på nogen rigtig spændende tanker omkring en landsdækkende 1. division, en af fordelene vil være at bronzemedaljerne formentlig så vil gå til landets 3.bedste klub. Lad os høre lidt mere om tankerne. Selv kunne jeg foreslå en divsion med 6 hold, 3 fra øst, 2 fra nord og 1 fra syd, det vil selvfølgelig give nogen udfordringer omkring nedrykning, men det kan sagtens løses. Programmæssigt passer det fint med det forslag Lars V. fremlægger her i forum, som også ligner konk./eliteudvalgets oplæg meget.
Størst forskel er der omkring DM Sprint. Jeg synes det er en dårlig ide at det skal følge SM/JFM. JFM går på skift mellem nord og syd, hvilket fungerer fint. Samtidig ønsker man DM sprint skal gå på skift mellem kredsene. Såfremt begge dele skal fastholdes, kan det ikke undgås at DM sprint i nogle år vil ligge i syd mens JFM ligger i nord og omvendt. Er det ikke lidt upraktisk?
Til Kristian vil jeg sige at det nok er urealisk at kunne få skovtilladelser til JFM i det sene forår.
Så kan man diskutere formen af DM sprint, kort og lang, men det må vente til en anden gang."