|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Orienteering, map, compass, running, outdoor, fitness, cross-country skiing, mountainbike, mtb, orientering, kort, kompas, løb
|
|
|
|
| Forum |
|
|
|
Ommøblering af DM-er | Lars V | 2002-05-30 09:29:14 |
| Jeg vil godt lægge ud med at kommentere DOF's oplæg til ny DM-struktur. Grundliggende er det ganske rigtigt meget vigtigt at samle de vigtige løb i nogle få weekender aht. økonomi, elitens program og det almene tidsforbrug. Jeg er enig i at det bør prøves at flytte DM-nat til foråret, men jeg mener at det er meget vigtigt at flytte DM-lang til sent på efteråret. Jeg er ret sikker på at en væsentlig grund til at DM-lang er meget dårligt besat i eliteklasserne er at løberne mener at dette løb er en for hård belastning på dette tidspunkt. Placer det omkring 20 oktober (ugen før Smålandskavlen. Det har været diskuteret i Østkredsen, senest blandt kredsen 1. divisionsklubber, THOK og DOF's konkurrenceudvalg at ændre 1. division til en landsdækkende 1. division incl. landsfinale. Detajlerne vil fylde for meget her, men jeg tror at det er en rigtig god ide, og det skal afprøves meget hurtigt. Dette giver yderligere to løb, som skal indarbejdes i den landsdækkende DM-plan. Jeg mener at det første løb kunne placeres om foråret dagen efter DM-nat, som nu vil ligge væsentligt tidligere på dagen, da det bliver tidligt mørkt. Heller ikke problemet med sammenstød med o-ungdommens sæsonafslutningsfest som tidligere har været et problem når der har været divisionsmatch dagen efter DM-nat bør være så stort et problem, da det ikke længere er sæsonafslutning. Af samme grund bør DM-lang ligge på en lørdag, da det så er muligt at holde denne traditionsrige sæsonafslutningsfest. Endeligt mener jeg at det er uhensigtsmæssigt med DM-sprint på en fredag sammen med SM/JFM. Læg i stedet DM-sprint sammen med det andet 1. divisionsløb. Dette giver en årsplan som følger Forår: DM-nat + 1. division (DM-hold) SM-stafet + SM-klassisk Efterår: JFM-stafet + JFM-klassisk DM-stafet + Midgårdsorm DM-kort + DM-klassisk DM-sprint + 1. division (DM-hold) DM-lang |
Skriv et indlæg |
Du svarer på indlæg fra Claus Bloch (2002-10-24 11:41:49)
" Mht. placeringen af sprinten, så skal den jo ligge (?) på et eller andet tidspunkt, så om man får en overnatning mere, eller man bare skal rejse en ekstra gang, det giver vel cirka det samme. Mht. DM lang så er jeg med på en fællesstart og derudover går jeg ind for en mere samling af DMerne a la den svenske SM-uge. Der er svært at få timet er formtop til testløbstiden (nu med DM nat og ½ sprint) og derudover til et mesterskab i starten af august og så DMerne 1-1,5 måned senere... (....nn.nn... er bedre end ...nnn.nnn..) " AnnullerIndlæg |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|