|
|
|
Orienteering, map, compass, running, outdoor, fitness, cross-country skiing, mountainbike, mtb, orientering, kort, kompas, løb
|
|
|
|
| Forum |
|
|
|
Ommøblering af DM-er | Lars V | 2002-05-30 09:29:14 |
| Jeg vil godt lægge ud med at kommentere DOF's oplæg til ny DM-struktur. Grundliggende er det ganske rigtigt meget vigtigt at samle de vigtige løb i nogle få weekender aht. økonomi, elitens program og det almene tidsforbrug. Jeg er enig i at det bør prøves at flytte DM-nat til foråret, men jeg mener at det er meget vigtigt at flytte DM-lang til sent på efteråret. Jeg er ret sikker på at en væsentlig grund til at DM-lang er meget dårligt besat i eliteklasserne er at løberne mener at dette løb er en for hård belastning på dette tidspunkt. Placer det omkring 20 oktober (ugen før Smålandskavlen. Det har været diskuteret i Østkredsen, senest blandt kredsen 1. divisionsklubber, THOK og DOF's konkurrenceudvalg at ændre 1. division til en landsdækkende 1. division incl. landsfinale. Detajlerne vil fylde for meget her, men jeg tror at det er en rigtig god ide, og det skal afprøves meget hurtigt. Dette giver yderligere to løb, som skal indarbejdes i den landsdækkende DM-plan. Jeg mener at det første løb kunne placeres om foråret dagen efter DM-nat, som nu vil ligge væsentligt tidligere på dagen, da det bliver tidligt mørkt. Heller ikke problemet med sammenstød med o-ungdommens sæsonafslutningsfest som tidligere har været et problem når der har været divisionsmatch dagen efter DM-nat bør være så stort et problem, da det ikke længere er sæsonafslutning. Af samme grund bør DM-lang ligge på en lørdag, da det så er muligt at holde denne traditionsrige sæsonafslutningsfest. Endeligt mener jeg at det er uhensigtsmæssigt med DM-sprint på en fredag sammen med SM/JFM. Læg i stedet DM-sprint sammen med det andet 1. divisionsløb. Dette giver en årsplan som følger Forår: DM-nat + 1. division (DM-hold) SM-stafet + SM-klassisk Efterår: JFM-stafet + JFM-klassisk DM-stafet + Midgårdsorm DM-kort + DM-klassisk DM-sprint + 1. division (DM-hold) DM-lang |
Skriv et indlæg |
Du svarer på indlæg fra Mikkel Lund (2002-10-25 18:20:03)
" Jeg vil også give Morten og jer andre ret. DMèrne skal være af første prioritet, men det er de ikke idag. Måske er der for mange, men det er ikke bare det. Sådan som det internationale program er nu, bliver alle nationale konkurrencer nedprioriteret for de bedste. Se f.eks. på WC/EM-løbernes placeringer på DM-klassisk i år. Hvis man vil gøre DMèrne til A-konkurrencer så skal man tage hensyn til det internationale program og så placere DMèrne så der er mulighed for at prioritere dem. Dette tror jeg bare ikke er muligt, med et VM hvert år, EM hvert andet år, NOC og WC. Et VM hvert år vil også få lavere status, og det vil så vidt også resten af de internationale konkurrencer. Jeg tror f.eks. ikke at WC blive særlig attraktivt og det syntes jeg er synd. VM og WC er to vidt forskellige ting og man skal være verdens bedste på to forskellige måder for at vinde dem. Når IOF vil have så mange mesterskaber, så bliver de nød til at indgå i WC for at den skal blive prioriteret og hvad er den så værd? Tilbage til DM. Jeg kan godt lide at løbe sprint, jeg syntes at det er udfordrene og krævende. Desuden er det jo også de bedste der vinder! Jeg ved godt at alle ikke deler min mening og sådan skal det heller ikke være. Men jeg syntes ikke at et DM-lang eller DM-nat er mere værd end et DM-sprint, så hvorfor ikke slette alle 3 fra terminslisten, det kan give de bedste lidt luft og det vil også gøre et DM mere værd hvis der kun er et DM-klassisk og et DM-kort!! Desuden vil jeg som udenlands dansker ikke rejse hjem til alle DMèr, JFMèr, SMèr sådan som det ser ud i dag. Jeg har et presset program og jeg bliver nød til at prioriterer og jeg regner med at det samme gælder for de andre der ikke bor i Danmark og det er vel også (som før nævnt) en af hovedgrundene til at ranglisten overhovedet ikke fungerer. Så der er en der ting jeg syntes der skal laves om. " AnnullerIndlæg |
|
|
|
|
|
|
|