|
|
|
Orienteering, map, compass, running, outdoor, fitness, cross-country skiing, mountainbike, mtb, orientering, kort, kompas, løb
|
|
|
|
| Forum |
|
|
|
Online tilmeldingssystem | Carsten Stenberg | 2001-11-13 19:38:35 |
| Dette emne er oprettet for at vejrer stemningen for, og evt etablerer et samarbejde omkring tilmelding på internettet, i den form man kan blive enige. Det ville være optimalt, hvis den enkelt løber selv kunne tilmelde sig det enkelte arrangement, og alt derefter kunne overføres til arrangørens løbsprogram, uden det nødvendigt at foretage manuelle indtastning/rettelser. Den "forgyldte" løsning kunne være en landsdækkende databaser, hvor alle aktive løbere kunne logge sig ind. Klubkasseren kunne trække oplysninger for egne medlemmer om startafgifter der skulle betales til arrangører, og sende opkrævning til løbere. Løbsarrangører kunne før løbet oploade klasse/bane-oplysninger, startafgifter mm , og downloade tilmeldinger i filer til overførsel til løbsprogram. Men systemet kunne også "blot" være klub- og kredsbaseret, det væsentlige er om der ville en rimelig opbakning fra såvel arrangører, klubber og løbere ???? |
Skriv et indlæg |
Du svarer på indlæg fra Jørgen Kirkeby (2002-02-06 10:12:56)
" Vedr. online tilmelding til løb, så mener jer der er to sider af sagen, nemlig: 1: Den rent praktiske udformning af systemet, samt 2: Den 'politiske' anvendelse af systemet. ad. 1 så mener jeg at systemet bør være fokuseret på det enkelte arrangement, fremfor at være et stort 'nationalt' system med bl.a. løberdatabaser. Her vil jeg fremhæve Spring Cups tilmeldingssytem (her år 2002) som et rigtig godt eksempel, set fra en tilmelders side. Arrangøren beder om nogle specifikke oplysninger, der er tilpasset det aktuelle arrangement, og alle har mulighed for at tilmelde sig gennem en ansvarlig klubtilmelder (ansvarlig over for Spring Cup). Selv 'lille Lise', der på dagen for sidste tilmelding, finder ud af at hun gerne vil starte på O-løb, og derfor gerne vil løbe en beg. bane til Spring Cup, kan gøre det, uden at skulle registreres i en større database først (hvilket vel kan medføre nogen administration, godkendelsesforløb m.v.). Klubben har styr på sine medlemmer, og klubben er ansvarlig overfor arrangørerne. Hvis klubben har tillid til sine medlemmer, og gerne vil spare administration, så kan klubtilmelderen jo distribuere klubbens password til medlemmerne, der så selv kan tilmeldes sig direkte. Det er klubben, der giver disse rettigheder, og klubben, der overfor arrangørerne bærer ansvaret ved evt. misbrug. ad 2. (det 'politiske'), så tænker jeg her på de mere overordnede problemer vi har i DOF. Medlemstallet er stærkt vigende, og det er sværere at finde arrangørere end tidligere. Her mener jeg at det er vigtigt at slå fast, at O-sportens fremtid er baseret på aktive klubber, ikke enkeltpersoner. Det er klubberne, der skal arbejde for at få nye medlemmer, og det er klubberne der laver arrangementerne. Ønsket om generelt at kunne tilmelde sig på individuelt niveau, peger den forkerte vej. Så risikerer klubben for mange løbere at blive reduceret til et registreringssted, som man iøvrigt ingen tilknytning har til. Jeg vil derfor opfordre til at man bevæger sig ad den vej, at et tilmeldingssystem bliver et arrangørredskab til brug mellem arrangør og tilmeldende klubber. Jeg vil igen fremhæve Spring Cups måde at gøre det på som et godt eksempel. " AnnullerIndlæg |
|
|
|
|
|
|
|