|
|
|
Orienteering, map, compass, running, outdoor, fitness, cross-country skiing, mountainbike, mtb, orientering, kort, kompas, løb
|
|
|
|
| Forum |
|
|
|
Online tilmeldingssystem | Carsten Stenberg | 2001-11-13 19:38:35 |
| Dette emne er oprettet for at vejrer stemningen for, og evt etablerer et samarbejde omkring tilmelding på internettet, i den form man kan blive enige. Det ville være optimalt, hvis den enkelt løber selv kunne tilmelde sig det enkelte arrangement, og alt derefter kunne overføres til arrangørens løbsprogram, uden det nødvendigt at foretage manuelle indtastning/rettelser. Den "forgyldte" løsning kunne være en landsdækkende databaser, hvor alle aktive løbere kunne logge sig ind. Klubkasseren kunne trække oplysninger for egne medlemmer om startafgifter der skulle betales til arrangører, og sende opkrævning til løbere. Løbsarrangører kunne før løbet oploade klasse/bane-oplysninger, startafgifter mm , og downloade tilmeldinger i filer til overførsel til løbsprogram. Men systemet kunne også "blot" være klub- og kredsbaseret, det væsentlige er om der ville en rimelig opbakning fra såvel arrangører, klubber og løbere ???? |
Skriv et indlæg |
Du svarer på indlæg fra Carsten Stenberg (2002-02-06 15:10:28)
" Uddybning om O-SERVICE Først tak for alle de henvendelser jeg allerede har fået, men I må lige tage den lidt med ro mht "det virker ikke"-kommentarer ---- jeg skal lige have "værktøjet" op på de rigtige kroge :-) Og så til min grundlæggende ideer: Konceptet i O-service er uafhængig af DOF og er et tilbud til klubberne, der iøvrigt selv skal stå for den direkte "kontakt" til deres medlemmer. Tilmeldingsprocessen tænkes gennemført som det sker idag, bortset fra at data ikke skal indtastes flere gang: 1) Løbsarrangør opretter i kalender f.eks. med angivelse af klasser og startafgifter. 2) Klubmedlemmer kan oprette, rediger eller slette indtil tilmeldingsfrist. Løbsarrangøren skal ikke kunne se hvem, men kun hvor mange der er tilmeldt. 3) Ved tilmeldingsfristens udløb kontrollerer og tilretter klubbens løbstilmelder tilmeldingerne, og sender besked til arrangør om at nu data hentes. 4) Løbsarrangør henter data og kan evt sende besked til tilmeldte når starttider er klar. 5) Efter løbet kan klubkasseren hente tilmeldingerne ned til eget regnskabssystem. At data fysisk ligger i en fælles database er IKKE ensbetydende med at alle må ser alt om alle. Tværtimod skal det kun være klubmedlemmer der må se andre klubmedlemmer. Det eneste område, hvor der tænkes åbnet for se-adgang for alle kunne være email-adresse olign, ved at det enkelte medlem skal bekræfte at denne type oplysning godt må ses af andre. Dermed kunne man undgå den manuelle ajourføring, der finder sted f.eks. sker på emaillisten DOFs hjemmeside . Man kan nøjes med at indlægge navn,brikker etc, men hvis klubben vil bruge systemet som intern adresseliste, kan man også angivet postadresse, telefon mm . På kalendersiden er der ingen hindring for at oprette interne klubarrangementer, som kun kan ses af klubmedlem. Dermed har det enkelte medlem mulighed for at holde styr på alle sine tilmeldinger. Jeg har en intension om at det skal muligt at kalde f.eks. kalenderoplysninger for egen klub direkte på egen klubhjemmeside i HTML-format, så man ikke skal være edb-nørd for at have glæde af det. Der er givetvis en masse faciliteter som man gerne vil have, og jeg vil undervejs også forsøge, at give mit bud på en teknisk løsning på disse, men i sidste ende må det være de deltagende klubber, der skal beslutte hvad der skal vælges fra/til. Der kan sikkert siges meget om centrale/decentrale løsninger, men set fra et teknisk synspunkt virker det tosset, at alle klubber skal bakse med internetløsninger både på tilmeldings- og arrangørsiden . Det kan måske nok engang imellem medfører ideelle resultater f.eks. SpringCup, men som oftest bliver løsningerne af meget svingende kvalitet ! Og til sidst -- hele projektet er KUN et forsøg, så om det i det hele taget bliver til mere end et forsøg,og i givet fald; hvor og hvordan -- det må tiden vise :-) " AnnullerIndlæg |
|
|
|
|
|
|
|