|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Orienteering, map, compass, running, outdoor, fitness, cross-country skiing, mountainbike, mtb, orientering, kort, kompas, løb
|
|
|
|
| Forum |
|
|
|
Ranglisten | Kent Kragh | 2002-08-23 09:51:33 |
| OK, jeg lægger ud, da jeg er fra en tid hvor der ikke fandtes ranglister, og jeg derfor aldrig har været involveret i problemstillingen før. MIT POSTULAT: Hvis ranglisten skal vise hvem der er bedst er reglerne IKKE gode. Den nuværende liste viser i højere grad, hvem der er flittige/deltager i mange ranglisteløb. Mange gode løbere kan af forskellige årsager (f.eks. fordi de deltager i mange udenlandske løb) ikke deltage i så mange ranglisteløb, og deres placering på listen bliver derfor ringere end deres styrke berettiger til. På den anden side er der løbere, der (al ære og værdighed for det) deltager i alle løb, og derfor placeres højere på listen end deres styrke berettiger til. Måske burde der kun være 3-4 medtællende løb ?? Nærværende indlæg må ikke tages som udtryk for, at jeg PERSONLIGT er utilfreds (hvis nogen har fulgt med i o-snak ... jeg har bare været væk for længe, er for doven og løber for langsomt) |
Skriv et indlæg |
Du svarer på indlæg fra Mads Ingvardsen (2002-09-02 19:36:13)
" Ranglisten er et klart udtryk for hvem der er bedst "over all" i DK. Den der vinder ranglisten er sæsonbedste, sådan er det nu engang. De sidste par år taler for sig selv. i 99. 00. 01. 02 så man hvem der styrede året i de forskellige klasser. Vi skal beholde denne liste, som der er alt for lidt prestige i at vinde. " AnnullerIndlæg |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|