|
|
|
Orienteering, map, compass, running, outdoor, fitness, cross-country skiing, mountainbike, mtb, orientering, kort, kompas, løb
|
|
|
|
| Forum |
|
|
|
Ranglisten | Kent Kragh | 2002-08-23 09:51:33 |
| OK, jeg lægger ud, da jeg er fra en tid hvor der ikke fandtes ranglister, og jeg derfor aldrig har været involveret i problemstillingen før. MIT POSTULAT: Hvis ranglisten skal vise hvem der er bedst er reglerne IKKE gode. Den nuværende liste viser i højere grad, hvem der er flittige/deltager i mange ranglisteløb. Mange gode løbere kan af forskellige årsager (f.eks. fordi de deltager i mange udenlandske løb) ikke deltage i så mange ranglisteløb, og deres placering på listen bliver derfor ringere end deres styrke berettiger til. På den anden side er der løbere, der (al ære og værdighed for det) deltager i alle løb, og derfor placeres højere på listen end deres styrke berettiger til. Måske burde der kun være 3-4 medtællende løb ?? Nærværende indlæg må ikke tages som udtryk for, at jeg PERSONLIGT er utilfreds (hvis nogen har fulgt med i o-snak ... jeg har bare været væk for længe, er for doven og løber for langsomt) |
Skriv et indlæg |
Du svarer på indlæg fra Jørgen Kirkeby (2002-11-08 10:45:03)
" Ja, hvordan virker det i Sverige og Finland (pointsystem, 'medvirkende' løb -inkl. internationale, administration)? Vedr. loft over VM-points, så mener jeg klart nej, heller ikke til sprinten, der -hvis det ender med et godt koncept (dvs. mere by-OL end skov-OL)- måske bliver den mest sportsligt korrekte O-disciplin. Det vil være naturligt for de meget få topløbere, der har muligheden for vinde VM-madaljer, at satse alene på VM. Hvis satningen lykkes og de dermed viser at de er blandt de bedste i verden, så bør dette også kunne ses på en dansk rangliste, selvom deres points måske er tjent på få løb. Nu er faktor-3 pointgivningen, som jeg har tildelt VM, nok begrundet i den status som VM har nu. Når det bliver en årligt tilbagevendende begivenhed, bliver det til et mere ordinært løb, hvorfor faktor-2 måske vil passe bedre. " AnnullerIndlæg |
|
|
|
|
|
|
|