|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Orienteering, map, compass, running, outdoor, fitness, cross-country skiing, mountainbike, mtb, orientering, kort, kompas, løb
|
|
|
|
| Forum |
|
|
|
Træning | Preben Schmidt | 2001-10-05 14:14:34 |
| Hvorfor lyder eliteløbere altid så sure ??? Bemærk jeg siger ikke I er sure, men bare at vi næsten altid skal vide, hvad I ikke synes om eller gider være med til .. Jeg ved det er en dybtfølt og stærk kærlighed til vores idræt, der driver Jer men ..... Kunne I ikke en stund være konstruktive og komme med nogle gode varme, skønne og livsbekræftende ideer til lidt træning. Her har I alle en ide til at give et kendeligt træningsløb lidt fart og udfordring. ............ - Find en makker, der er dig jævnbyrdig - Tegn banen ind på et O-kortet. - Start samtidig - - Den en viser vej og anden følger efter, - Den en klipper 1. post og forsætter mod post 2. - han læser samtidig fremad på kortet. - Uden varsel og kaster han kortet fra sig .... - et sted, hvor makkeren mindst venter det. - Videre går det som kortmindeløb, - mens makkeren skal samle kortet op og læse sig ind - Næste kortskifte finder sted mellem post 2 og 3...... Fuld fart på - bare pres hinanden. Et kendeligt træningsløb fik lidt indhold - og I sparede endda en kortafgift. ................ Jeg har kastet mit kort og er på vej mod næste post ... Griber du det ????? - Din ide ? |
Skriv et indlæg |
Du svarer på indlæg fra Claus E. Schmidt (2002-03-25 12:06:50)
" Jeg har med glæde læst Preben Schmidt's trænings forslag, og det er helt sikkert en ide jeg vil bruge selv og som leder på U2 kurser (i passande grad ;-). En træningsform som jeg selv er helt tosset med er o-løb på kurve kort. Har man trænet i den samme skov hele sin ungdom i sin klub, kan det efterhånden godt blive svært at finde udfordring (selv med linieløb eller følg John). Men med et kort kun påtegnet kurver, er det som en helt ny skov. Dette kræver dog lidt arbejde hvis der ikke findes et kurve kort over din lokale skov, men i disse moderne computer tider, hvor kort bliver tegnet elektronisk, er mulighederne bedre. Kontakt korttegneren, og hør ham/hende ad. Vi er jo alle glade for spændende træning ;-) Tak for de sjove/gode forslag. Men der må da være flere alternative fra eliteløberne ;-) " AnnullerIndlæg |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|