|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Orienteering, map, compass, running, outdoor, fitness, cross-country skiing, mountainbike, mtb, orientering, kort, kompas, løb
|
|
|
|
| Forum |
|
|
|
Træning | Preben Schmidt | 2001-10-05 14:14:34 |
| Hvorfor lyder eliteløbere altid så sure ??? Bemærk jeg siger ikke I er sure, men bare at vi næsten altid skal vide, hvad I ikke synes om eller gider være med til .. Jeg ved det er en dybtfølt og stærk kærlighed til vores idræt, der driver Jer men ..... Kunne I ikke en stund være konstruktive og komme med nogle gode varme, skønne og livsbekræftende ideer til lidt træning. Her har I alle en ide til at give et kendeligt træningsløb lidt fart og udfordring. ............ - Find en makker, der er dig jævnbyrdig - Tegn banen ind på et O-kortet. - Start samtidig - - Den en viser vej og anden følger efter, - Den en klipper 1. post og forsætter mod post 2. - han læser samtidig fremad på kortet. - Uden varsel og kaster han kortet fra sig .... - et sted, hvor makkeren mindst venter det. - Videre går det som kortmindeløb, - mens makkeren skal samle kortet op og læse sig ind - Næste kortskifte finder sted mellem post 2 og 3...... Fuld fart på - bare pres hinanden. Et kendeligt træningsløb fik lidt indhold - og I sparede endda en kortafgift. ................ Jeg har kastet mit kort og er på vej mod næste post ... Griber du det ????? - Din ide ? |
Skriv et indlæg |
Du svarer på indlæg fra Preben Schmidt (2002-03-26 16:48:01)
" Lad ideerne springe ud med foråret... Ja, der må være flere der kan noget, som vi andre kan bruge eller lade os inspirere af. Her endnu et forsøg fra min side – Stafet med løbende holdsammensætning…. Lav i skoven og indprik på kortene - 3 sløjfer med samme start og mål. Gerne sløjfer med – let, mellemsvær, svær – 2-3-4 km. Gruppe 1 – De bedste – Samlet start – gruppe 1 starter med den lette bane. Gruppe 2 – Løberne til mellemsvær stilles op i rækkefølge med den formodede langsomste løber først. – Ved første skifte (efter 6-7 min) kommer den hurtigste fra gruppe 1 på hold med den formodede langsomste i gruppe 2 – Ved skiftet fortsætter løberen fra gruppe 1 ud på den mellemsvære bane, mens gruppe 2 løberen starter med den lette bane. Gruppe 3 – Løberne til let bane stilles op i rækkefølge med den formodede langsomste løber først. Ved skiftet (efter yderligere 18-20 min) kommer den første løber der vender hjem fra gruppe 2 på hold med den formodede langsomste løber fra gruppe 3. Den hjemvendte løber fra gruppe 2 må selv vente på at få kortet til den mellemsvære fra sin holdkammerat fra gruppe 1. Vinder er det hold, der først har alle 3 løbere i mål – Løberen fra gruppe 1 har da løbet 3 baner og ialt 9 km, mens holdkammeraten fra gruppe 2 har løbet 2 baner og 5 km og den lette ende har klartet 1 bane og bare 2 km Prøv selv – det hele er overstået på en time – masser at underholdning og spænding. En stafet med plads til både brede og elite, og hvor ingen er tabt på forhånd – Erfaringen siger det bliver yderst jævnbyrdigt…. " AnnullerIndlæg |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|