|
|
|
Orienteering, map, compass, running, outdoor, fitness, cross-country skiing, mountainbike, mtb, orientering, kort, kompas, løb
|
|
|
|
| Forum |
|
|
|
DOF's udviklingsgruppe | Preben Schmidt | 2004-03-19 12:16:17 |
| Vil du være med? HB er tæt på at have udviklingsgruppen endelig klar. Navnene kommer på nettet, når alle har givet endeligt og bindende tilsagn. Til 1. samling den 29. marts 2004 har udviklingsgruppen fået hjemmearbejde. Det lyser sådan: "Stikord Vi har sammenstillet en række stikord, • Stævner & træf • Mesterskaber & divisionsturneringen • Arrangementer & materiel • Fast ejendom & lokaler • O-service & løbs IT • Voksne & klubber • Bredde & familier • Rekruttering & fastholdelse • Børn & unge • Lejre & kurser • Skoler & fritidsordninger • Kraftcentre & talentkraftcentre • Elite & Team Danmark • Træning & o-teknik • MTB & Adventure • Motion & folkesundhed • Korttegning & salg • Økonomi & sponsorer • Skov & friluftsliv • PR & kommunikation • Hjemmesider & blade • Uddannelse & opdatering • Håndbøger & web-databaser • Udvikling & rådgivning • Administration & service • Love, regler & vedtagelser • Myndigheder & skovorganisationer • DIF & Friluftsrådet • IOF & NORD • Det vi har overset… Prøv hjemmefra at overveje, om der efter din mening mangler noget væsentligt? Vælg derefter 5 områder som du vil sætte ord, ideer, erfaringer, billeder eller synspunkter på. Gerne subjektive, men også gerne underbyggede med fakta – eller ideer til hvordan vi fremskaffer fakta. Du har max. 10 min. til din præsentation af dig selv og de valgte stikord." Du kan jo også stille dig selv opgaven, men du må max. bruge 100 ord til hvert emne du sætter ord på. Kom bare frem vi skal have ikke bare brainstorming, men brainorkaning. Husk tanker er TAX FREE, altså fritaget for løbsafgift.... |
Skriv et indlæg |
Du svarer på indlæg fra Jørgen Kirkeby (2004-06-21 19:00:52)
"Godt indlæg, Mads! Vi virker på mange områder låst af traditioner. Et par eksempler: Kort. Forskelle på vores nutidige kort og så 20 år gamle kort er til at overse (her tænker jeg på signaturer/symboler). I disse 20 år er der sket en sand revolution med de tegne og rekognosceringstekniske hjælpemidler, der egentlig kunne have forbedret kvaliteten af vores kort gennem forandring. Klasser/baner. Vi har rigtig mange alderklasser og baner til de fleste at vores 'autoriserede løb' (hermed mener jeg de løbskategorier, der er beskrevet i reglementet), udfra den forudsætning, at vi aktive (??) helst vil konkurrere mod andre med samme forudsætninger (alder/køn/teknisk kunnen). Ud over at forskelle i teknisk kunnen vil kræve baner med forskellig sværhedsgrader, så tror jeg det er en fejlvurdering at holde fast ved at alder/køn er styrende for hvem vi vil konkurrere imod. Jeg er fortaler for at vi til C- og især til B-løb begrænser antal baner og klasser. Det er efter min mening sjovere at blive nr. 10 blandt 30 deltagere end det er at blive nr. 1 blandt 3 deltagere. Vores primære (motions-) idrætsplads}. Mads Ingvardsen skrev følgende: "Intet skal være helligt, hverken eliten, ungdommen eller alderdommen.". Hvad med skoven? To vigtige forudsætninger for medlemsfremgang -især hvis der satses på ungdom- må være synlighed og tilgængelighed. Og hvad gør vi med vores sport? Vi gemmer os langt væk fra alting i noget så utilgængeligt som en skov! Hvad mener man om følgende påstande: Langt hovedparten af vores potentielle kunder bor i byerne. Langt hovedparten af vores potentielle yngre kunder er ikke selvtransporterende (i den p.t. nødvendige bil). Fritid til rådighed er idag en væsentlig parameter, og man gider ikke spilde mere end højst nødvendig af denne sparsomme tid på transport. Hvad man hverken har set eller hørt om, er sjældent interessant, hvorved tiltrækningskraften er ret begrænset. Vi har en traditionel tro på at alle disse 'dårlige odds' for vores sport, kan ophæves af 'vilt, vakkert og rått' (eller 'den ensomme løbers lange kamp i den dejlige og ukendte natur'). Dette tror jeg ikke indebærer en fremtid for vores sport, hvis det skal stå alene. Vi skal måske gøre os klar til at ofre skoven som vores varemærke, vores primære idrætsplads, specielt når det gælder langt hovedparten af vores almindelige motions og konkurrenceløb. En massiv satsnings på by/parkorientering vil måske kunne fordoble vores medlemstal på et overraskende begrænset antal år, og ihvertfald give os et godt potentiale for økonomisk indtjening blandt 'motionsorientere' (a la motionløbere, der ikke er medlem af klub). Udover af imødegå alle de nævnte 'dårlige odds', vil det også være noget lettere at rekruttere 'skovorienterere' fra en god 'byorienteringsgruppe' end fra helt uden for vores sport. Men vil vi, og tør vi dette?" AnnullerIndlæg |
|
|
|
|
|
|
|