|
|
|
Orienteering, map, compass, running, outdoor, fitness, cross-country skiing, mountainbike, mtb, orientering, kort, kompas, løb
|
|
|
|
| Forum |
|
|
|
DOF's udviklingsgruppe | Preben Schmidt | 2004-03-19 12:16:17 |
| Vil du være med? HB er tæt på at have udviklingsgruppen endelig klar. Navnene kommer på nettet, når alle har givet endeligt og bindende tilsagn. Til 1. samling den 29. marts 2004 har udviklingsgruppen fået hjemmearbejde. Det lyser sådan: "Stikord Vi har sammenstillet en række stikord, • Stævner & træf • Mesterskaber & divisionsturneringen • Arrangementer & materiel • Fast ejendom & lokaler • O-service & løbs IT • Voksne & klubber • Bredde & familier • Rekruttering & fastholdelse • Børn & unge • Lejre & kurser • Skoler & fritidsordninger • Kraftcentre & talentkraftcentre • Elite & Team Danmark • Træning & o-teknik • MTB & Adventure • Motion & folkesundhed • Korttegning & salg • Økonomi & sponsorer • Skov & friluftsliv • PR & kommunikation • Hjemmesider & blade • Uddannelse & opdatering • Håndbøger & web-databaser • Udvikling & rådgivning • Administration & service • Love, regler & vedtagelser • Myndigheder & skovorganisationer • DIF & Friluftsrådet • IOF & NORD • Det vi har overset… Prøv hjemmefra at overveje, om der efter din mening mangler noget væsentligt? Vælg derefter 5 områder som du vil sætte ord, ideer, erfaringer, billeder eller synspunkter på. Gerne subjektive, men også gerne underbyggede med fakta – eller ideer til hvordan vi fremskaffer fakta. Du har max. 10 min. til din præsentation af dig selv og de valgte stikord." Du kan jo også stille dig selv opgaven, men du må max. bruge 100 ord til hvert emne du sætter ord på. Kom bare frem vi skal have ikke bare brainstorming, men brainorkaning. Husk tanker er TAX FREE, altså fritaget for løbsafgift.... |
Skriv et indlæg |
Du svarer på indlæg fra Mads Ingvardsen (2004-06-23 11:36:29)
" Vil lige slå en ting fast: Jeg er i høj grad fortaler for mere praktisk arbejde og få vedhæftede filer og møder ! Ingen tvivl om det. Det jeg efterlyser er et ændret fokus fra DOF som forbund, da jeg mener vi har et forkert fokus, som beskrevet. Ideer, visioner og handling skal selvfølgelig følges ad - det sætter jeg ikke spørgsmålstegn ved. MEN jeg mener ikke at vi KUN skal lade ungdomsarbejdet hvile i hænderne på de ildsjæle der måtte have lyst til det i de enkelte klubber- Vi skal motivere indsatsen bredt, således at flere klubber end nu motiveres til ungdomsarbejde. Denne indsats skal koordineres, struktureres og formidles fra centralt hold, således at forbundsfokus både er på PLAN 2007 og Plan Rekrut.. Konkret kan tilføjes at 9 ud af 10 lønnede medarbejdede i DOF arbejder med eliten, hvilket er en forkert prioritering i mine øjne. Det er såmænd det jeg efterlyser. Vi kan og skal ikke tvinge nogen til at gå ind i frivilligt arbejde, men vi kan gøre det mere interessant og motiverende. Jeg tror ikke på vi har "råd" til at sætte vores lid til ildsjæle og "dem der er forældre til en i klubbens ungdomsafdeling", da vi således, som JH nævner, ikke får kontinuiteten i de enkelte træningsmiljøer. Elitearbejdet i DOG er nu blevet struktureret godt, med oprettelsen af TKC og diverse trænerfunktioner - tiden er inde til at ændre fokus på bredden. " AnnullerIndlæg |
|
|
|
|
|
|
|