Skriv et indlæg |
Du svarer på indlæg fra Anders Bøgevig (2002-07-11 09:57:41)
" Støtte til Carsten! Følger debatten med en vis undren. Har folk glemt hvorfor o-løb er en herlig sport? For mig at se er der ikke og kommer aldrig de store penge i O-løb. Nogle få af de bedste vil nu nok kunne undgå sultedøden ved at være med på toppen, men hovedsagligt alle andre er ’amatører’. Selv folkene i bag skrivebordene IOF nyder vel vores sport og det er vel den glæde, der får dem til at gøre, det de gør. For mig at se indeholder o-løb en meget stor portion fairness. Der er meget få ting der skal afgøres af en dommer, ja, faktisk ingen, hvis alt er gjort ordentligt før løbet afvikles. Det holder jeg meget af ved vores sport. Tiden, fysiken, o-tekinken afsiger dommen over hver enkelt løber. Og så lad os for F.. få nogle løb, hvor ’dommeren’ ikke kommer og fjerner den gode stemning. Jeg synes at alle, også de norske ’profesionelle’ trænere og løbere m. fl. skulle prøve at komme i tanke om o-sportens virkelige værdier! Og når alle så er tilbage ved rødderne, så er der 100% flertal for at annulere den berygtede WC-afdeling, og så i øvrigt tage ved lære af fejlene, og reducerer antallet af ’forsøg’ i ‘World Cup eksperimentariumet’, og i stedet give eliten nogle fair konkurrencer og gode baner at rive i! For rige på penge bliver ingen i denne sport, i hvert fald ikke så længe vi ikke kan være stolte af den internt. Gode oplevelser, gode kort, gode baner. TAK! Ja, jeg var lige ved at tilføje fuldtids betalte IOF kontrollører, men det er vel ikke essentielt, blot en tanke. Go' sommer! Anders Bøgevig " AnnullerIndlæg |